nuffnang ad

WED

Daisypath Anniversary tickers

AMIR

Daisypath Anniversary tickers

AISYAH

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 30, 2010

Tahun Baru Azam Baru


Seorang kenalan mengirimkanku email berkenaan wanita cantik. dan dia mengirimkan ke setiap kenalannya yang berjantina perempuan dan berpesan kepada lelaki untuk mengirimkannya kepada rakan perempuan yang lain. Mungkin dengan kiriman ini merupakan titik permulaan pada azam tahun baruku pada kali ini. MOga-moga kita dapat manfaat daripadanya. Wallahualam...




Wanita Cantik

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau
menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh
ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa,
tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita
begitu mudah menangis?"




Allah berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang
yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun,
harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "


"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan
menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang
lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan
tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,
bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan
melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik
takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan
ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu "

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."


"Kau tahu:
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk
yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu
hatinya - tempat dimana cinta itu ada."





*
Kirimkan ini kepada setiap wanita cantik yang Anda kenal hari ini untuk
memperingati Bulan Sejarah Wanita.* *
Jika Anda lakukan, sesuatu yang baik akan terjadi.* *
Anda akan menambah harga diri wanita!*

*
Setiap Wanita itu Cantik.*




Sunday, December 26, 2010

Just for fun! =)

School: A place where Papa pays and Son plays.


Life Insurance: A contract that keeps you poor all your life so that you can die Rich.



Nurse: A person who wakes u up to give you sleeping pills.

Marriage: It's an agreement in which a man loses his bachelor degree and a woman gains her masters.



Tears: The hydraulic force by which masculine willpower is defeated by feminine waterpower.


Lecture: An art of transferring information from the notes of the Lecturer to the notes of the students without passing through "the minds of either"


Conference: The confusion of one man multiplied by the number present.



Compromise: The art of dividing a cake in such a way that everybody believes he got the biggest piece.



Dictionary: A place where success comes before work.


Conference Room: A place where everybody talks, nobody listens and everybody disagrees later on.

Father: A banker provided by nature.


Criminal: A guy no different from the rest....except that he got caught.



Boss: Someone who is early when you are late and late when you are early.


Politician: One who shakes your hand before elections and your Confidence after.


Doctor: A person who kills your ills by pills, and kills you by bills.


 
Classic: Books, which people praise, but do not read.

Smile: A curve that can set a lot of things straight.



Office: A place where you can relax after your strenuous home life.

Etc.: A sign to make others believe that you know more than you actually do.


Committee: Individuals who can do nothing individually and sit to decide that nothing can be done together.


Experience: The name men give to their mistakes.



Atom Bomb: An invention to end all inventions.



Philosopher: A fool who torments himself during life, to be wise after death


Saturday, December 25, 2010

Doa Mengatasi Kekecewaan

Assalammualaikum..

1st..tujuan aku wat nota ni khas utk membantu anda2 di luar sana yg masih kekusutan,kekacauan,keserabutan mcm2 'ke' lg dengan permasalahan utama muda-mudi zaman skrg iaitu masalah CINTA..iye..aku faham perasaan anda sume yg mungkin dh korbankan segalanya dan mengharapkan sepenuhnye kebahagiaan korg berkekalan,tp hubungan korg tetap kecundang di tengah jalan... aku faham..sbb aku sndri sedang mengalaminya..jd..ape salahnye jika kita berkongsi ilmu dgn org yg memerlukan..kan??

CINTA SEJATI..itu la yg korg semaikan di dalam hati korg utk si dia..tetapi..kite hanya merancang.ALLAH jua yg menentukan segalanya..jgn terlalu cepat berputus asa dan menutup pintu hati korg utk sesiapa lg..sbb kat luar sane masih ramai yg akan menghargai korg..cume masenye uk pertemuan 'kamu dan dia' masih belum kesampaian..jadi bersabarlah dan hadapi sume ini dgn tabah..sesugguhnya jika benar dia adalah jodoh korg..pasti x kemana..yg penting skang korg perlu lupekan die demi kebahagiaan die dan dri korg sndri..cinta itu x boleh dipaksa...

Korg mungkin dah berusaha..tp usaha yg disertakan doa lebih mujarab..bak kate cikgu2 time kiter skool dlu..mesti ada D.U.I.T(doa,usaha,ikhtiar dan tawakal)..skang korg cume perlu ikut panduan pade gambar yg terdapat pada note ni..dan amalkan setiap 3 kali bacaan selepas solat subuh n maghrib..






"Jika benar kamu sygkan dia..maka lepaskannya..jika dia kembali padamu..maka dia adalah milikmu..jika tidak..dia bukan milikmu..♥"

"Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untukmendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya... "

‎"Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati... " ♥


SELAMAT MENCUBA!! InsyaAllah..korg boleh..jgn bersedih lg..teruskan hidup dgn maju kehadapan tanpa segala bebanan minda dan psikologi... -_-

amin..=)

notakaki: sesungguhnya article ini bukan dari saya yea...copy paste from somewhere. tak ingat la...hehehehe

Merry X'mas!!!

Merry Christmas for those who celebrate this 25th December every year =)
Happy New Year in another 5 days to go to all who are staying on planet earth...

as a muslim, i am not celebrating christmas but i enjoyed one because of the x'mas sale!!! hahahahaha...i'll update later with the shoes that i just bought.teeeeeeeeeeetttttt hahahahaha

itu namanya mengambil kesempatan diatas kesenangan orang lain...boleh tak cakap macam tuh? da rojak da entry saya kali nie kejap BM kejap BI...ikut suke la, blog sendiri kan?hahahaha.

found this song at youtube bt yuna who sang gelora jiwa who the original singer was Allahyarham P.Ramlee...actually tengah search lagu from konsert p.ramlee...bagus artis2 kite nie hehehehehe...this song is the favourite from all and this song also remind me of him.huuuuu~ there i said it.

since i know that he won't see or read my blog...then i think that's ok kowtttt.hehehehe....if tibe2 la he see or read this then he know...i don't care! i think he already know how is my feeling though but that's ok....sound will never appear with one hand clap kan?...

for those out there, here are the tribute: GELORA JIWA by YUNA

Cinta apakah tandanya
Jika engkau hanya mempermudah kata saja
Hati tak akan berguna
Jika sang asmara tidak merasa ke dalam jiwa
Rindu itulah tandanya
Aku kasihmu aduhai asmara
Cinta oh cinta yang ternyata
Hanya dapat ku sematkan
Di dalam dadaku yang remaja

Gelora di dalam jiwaku
Bergetar merayukan sukma
Menyanyi lagu cinta hati
Tandaku nan membalas cintamu
Yang tidak mudah hilang dari kenanganku
Yang tidak mudah hilang dari kenanganku
Rindu itulah tandanya
Aku kasihmu aduhai asmara
Cinta oh cinta yang ternyata
Hanya dapat ku sematkan
Di dalam dadaku yang remaja





Free MP3 Downloads at MP3-Codes.com


Monday, December 20, 2010

Letto - Ruang Rindu

kali punye lagu is from letto - ruang rindu...suddenly tibe2 je, teringat balik this song after blogwalking to friend's blog bile die buat entry lirik lagu getar hati from gio (ost lagenda budak setan)

anyway, enjoy...

Letto - Ruang Rindu


Di daun yang ikut mengalir lembut
Terbawa sungai ke ujung mata
Dan aku mulai takut terbawa cinta
Menghirup rindu yang sesakkan dada

Jalanku hampa dan kusentuh dia
Terasa hangat oh didalam hati
Kupegang erat dan kuhalangi waktu
Tak urung jua kulihatnya pergi

Tak pernah kuragu dan slalu kuingat
Kerlingan matamu dan sentuhan hangat
Ku saat itu takut mencari makna
Tumbuhkan rasa yg sesakkan dada

Chorus 2x:
Kau datang dan pergi oh begitu saja
Semua kutrima apa adanya
Mata terpejam dan hati menggumam
Di ruang rindu kita bertemu

powered by lirik lagu indonesia

Thursday, December 16, 2010

HUKUM KARMA

Jangan buat kat org nnt kene kat kita balik....erti kata lain, karma. Mari kita selidik, apa erti hukum. Setahu saya, hukum karma berasal dari agama buddha. Jadi, bolehkah digunapakai dalam Islam?

Karma dalam agama Buddha dinyatakan sebagai suatu tindakan moral sebab dan akibat.  Suatu hukum alam yang menyebabkan sesuatu tindakan itu akan membuahkan hasil  tindakan tertentu. Dalam agama buddha juga mempercayai adanya kehidupan lalu dan juga masa hadapan iaitu sebelum kelahiran dan juga selepas kematian. Maksudnya, segala apa yang berlaku atau apa kita pada kehidupan sekarang adalah akibat daripada kehidupan kita pada masa lalu sebelum kelahiran. Dan tindakan kita pada masa kini akan menyebabkan apa yang kita akan lalui pada masa kehidupan selepas kematian. Ada paham?...mesti u all ingat kebanyak cerita cina zaman kita kecik2 pasal dewa dewi yang dilahirkan semula ke bumi sebagai manusia...haaaaaaa, lebih kurang mcm tu la hukum karma. Dalam agama Buddha, mereka percaya akan kelahiran semula.

So, dalam agama Islam pulak mempunyai konsep yang berlainan dengan agama Buddha tapi masih asas yang sama iaitu buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas tak baik. Bukan bermaksud saya untuk menyamakan kedua agama ini. Tidakkkkkkk! Tapi pemahaman asas tu tetap ade. Islam tidak mempercayai mengenai kelahiran semula tapi mempercayai bahawa Allah akan membalas segala tindak tanduk kita dengan setimpalnya semada di dunia atau akhirat. Jika balasan sudah diterima didunia, Allah akan melepaskan balasan kita di akhirat. Contoh: hukum hudud. Balasan atau hukuman yang diterima oleh pesalah insya-Allah Allah akan melepaskan hukuman di akhirat. Terlepas satu azab sebelum dimasukkan  ke syurga Allah. Sebab itu Allah wujudkan syurga dan neraka...dan Allah sentiasa membuka pintu taubat kepada setiap hambanya sehigga nafas yang terakhir. Selagi kita taubat, selagi itu pintu syurga kan terbuka dan hukuman yang sepatutnya diterima  tidak akan kita terima. Allah itu Maha Pengampun dan Penyanyang kepada setiap satu hambanya. Wallahualam...

Jadi persoalan bolehkah digunapakai hukum karma dalam Islam?...for me secara pemahamannya TIDAK BOLEH! tetapi dari segi perkataan tidak salah...Cuma tidak boleh disamakan dari segi PEMAHAMAN hukum itu sendiri.

Banyak lagi hujah yang boleh diperdebatkan lagi mengenai hukum karma ini tapi biala entry ini hanya pandangan dari seorang insan yang cetek ilmu pengetahuan...ini hanyalah pandangan saya. Sebarang kesalahan mohon kemaafan. Sebarang pembetulan boleh la diberitahu...

Peaceeeeee......=)


Wednesday, December 15, 2010

"My 19 Minutes Survey"

My Countless Minutes Survey

My friend tagged me in this countless minutes survey...look like fun! Let see what the survey would like to ask...

Instruction : Once you are tagged, answer all the questions honestly. No lying or cheating.


Person who tagged : Teefa
Starting time : 2:58am


Name : nadiah
Full name : ******* ****** binti ******
Sibling(s) : 3
Eye colour : black
Shoe size : 5
Hair : secret ;p
Height : 157cm (same height with teefa....hahahah)


What are you wearing right now : night blouse
Where do you live : the sleepy town Kangar
Favourite number : 10
Favourite drink : coffee
Favourite month : September =D
Favourite breakfast : coco crunch with fresh milk


******-Have you ever-******
Broken a bone : i do! Teeeeettttt big secret reveal hahahaha
Been in a police car : never
Fallen for a friend : yeah
Fallen for a guy/girl in a short period of time : yeah...that friend huuuu~
Swam in the ocean : is snorkling consider one?...=)
Fallen asleep in school : always
Broken someone's heart : dunno...someone broken my heart ade la...
Cried when someone died : in the movie...yes
Sat by the phone all night waiting for someone to call : every night!
Saved e-mails : always...especially an official one
Been cheated on : hopefully nope...


******-What-******
Your room looks like : disaster!
What is right beside you : a chair
What is the last thing you ate : fried spagetti


******-Ever Had-******
Chicken pox : oh yeah....
Sore throat : yup
Stitches : sadly yes
Broken nose : thank God no


******-Do You-******
Believe in love at first sight : no. i believe love grows from friendship.
Like picnics? : not really...more like sight seing


******-Who-******
Who did you last yell at? : hmmm...cannot remember that
Who was the last person you danced with? : danced???...never...myself, is it consider answering the question?
Who last made you smile? : my last bf...really miss him though


******-Final Questions-******
What are you listening to right now? : Timeless
What did you do today? : work,work,chat
Are you the oldest?  : nooooooo
Indoors or outdoors? : outdoors


******-Today did you-******
Talk to someone you like? : yes and no...
Kiss anyone? : nope
Sing? : yeah
Talk to an ex? : NO...really want to huhu
Miss someone ? : hell yeah!
Eat? : a lot lately....ngeee~


******-Last person who-******
You talked to on the phone? : my collegue
Made you cry? : him...againnnn
Went to the movies with? : azimah mat zain
You went to the mall with?  : azimah mat zain
Who cheered you up? : mohd.nizam59....thank you =)


******-Have you-******
Been to Mexico? : no..
Been to USA? : nope..


******-Random-******
Have a crush on someone? : yes
What books are you reading right now? : no books...a lot of work to be done!
Best feeling in the world? : being loved 
Future kids name? : wait till ‘we’ marry...if there is still we
Do you sleep with a stuffed animal? : nope.. i don’t really like stuffed animal
What's under your bed? : shoes box
Favourite sport(s) : swimming
Favourite place : definitely my room
Who do you really hate? : no one really.
Do you have a job? : Yes
What time is it now? : 3:17am


p/s : With however long it took you to complete this, post as "My _____ Minutes Survey" and tag 15 people

i would like to tag kak jun, kak yuskak ernie, abg long, and whoever wishes to do it.